Per què participem en activitats medi ambientals?

La nostra escola sensibilitzada en construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l'entorn més immediat, participa activament en temes medi ambientals.
Temes quotidians, com ara el reciclatge o la recollida selectiva dels residus, els embolcalls dels entrepans
o la recuperació de materials de rebuig, tenen una especial consideració des del punt de vista educatiu,
i queden incorporades al currículum.
Cada curs ens plantegem nous reptes per sensibilitzar el nostre alumnat.





dissabte, 17 de novembre de 2012

ECOSAFARI D'EDUCACIÓ INFANTIL AL PARC DEL GUINARDÓ


Les  nenes i nens de la classe dels Cargols i dels Pingüins hem fet un ecosafari al Parc del Guinardó amb  la companyia de la Laia, una noia  experta  en ecosistemes i  que en sap molt d'animals.
Ens ha dit que quan anem al parc no hem de cridar perquè els animalets que hi viuen s'espanten i marxen i d'aquesta manera mai no els podrem veure. Quan ens estava explicant tot això amb una veu molt suau i tots i totes estàvem en silenci , ens ha sobrevolat una merla, ocell de plomatge negre i una banda blanca al pit amb el bec  taronja.
La Laia ens tenia preparada una sorpresa, doncs no ha vingut sola, ha vingut acompanyada d'un explorador que acabava d'arribar d'Àfrica on està fent un estudi  sobre els goril·les. El seu nom és  professor Roots, que significa professor Arrels en català. Aquest professor que anava una mica despistat parlava molts idiomes i pensava que les mestres erem les mares de tots els nens i nenes i que entre nosaltres erem germans. També hi havia un gos al costat nostre amb el seu amo i creia que era un lleó, s'ha hagut  d'apropar per mirar-ho amb la lupa i li hem dit que no, què era un gos!
Un cop ja ens hem conegut tots i totes hem començat a fer una activitat. Per grups havíem  d'anar a buscar uns animalets dibuixats que hi havíem entre els arbres.


Quan ja els hem trobat tots ens hem assegut i entre tots els hem anat agrupant i classificant segons les seves característiques: 
ocells, insectes,mamífers, rèptils, aràcnids...


La Laia i el professor  Roots ens han mostrat i explicat coses molt interessants:
Una ploma gran i una petita
 La ploma gran és del Falcó Pelegrí  i per sorpresa nostra ens ha dit que és l'animal més ràpid del món! pot arribar a més de 300Km/h; a la Sagrada Família hi podem trobar molts nius d'aquests ocells. La ploma petita de color verd és d'una cotorra.


Després ens han ensenyat un niu fet amb branquetes  dels arbres,  encara que hi ha ocells com les orenetes que fan els seus nius amb fang. Però a causa de la tala dels arbres molts ocells no tenen lloc on fer nius i per això es construeixen caixes nius on els ocells poden pondre els seus ous. Les caixes nius no són totes iguals, depén de la mida i característiques dels ocells.
Hem vist una caixa niu d'una mallerenga, la caixa té una finestreta molt petita on pot entrar ella i no altres ocells més grans que es menjarien els seus ous.

 

Ens han ensenyat un  ou molt gran que era d'un estruç i un molt petit  d'un pardal.
També ens han dit que els ocells actuals procedeixen d'una espècie de dinosaures que tenien plomes i hem vist una fotografia d'aquest dinosaure.

 

Quan ens ha ensenyat una imatge del  rat-penat, i molt de nosaltres hem dit que eren "vampiros", ens ha dit que aquets animals nocturs són molt beneficiosos pels ecosistemes ja que es mengen els mosquits i si no fos per ells estaríem envoltats d'aquests insectes.

Després en vist la pell d'una serp i d'una forma molt senzilla ens han explicat perquè fan les mudes. Ens ha posat l'exemple de què si nosaltres anem creixent i la samarreta se'ns queda petita, ens la treiem i ens posem una més gran. Doncs a  les serps els hi passa el mateix, la muda és un signe de creixement.



Finalment hem vist petjades de diferents animals: esquirols, eriçons,conills,...i amb uns motllos hem pogut fer empremtes sobre fang d'aquests animals.
 












Aquí ens podeu veure com les feiem

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada